sweetdreamsbaby

Alla inlägg under oktober 2011

Av Erica - 16 oktober 2011 15:28

Som kanske inte alla vet åkte jag av fredagen den 7 oktober.... jag skadade knät för vi hade hoppning och Minova (hästen jag hoppade) hoppade själva hindret men jag är ju van vid att hoppa Mandy som hoppar typ 4-5 meter innan hindret så jag stälde mig upp för jag tänkte mig inte för och där här var typ ett 80-90cm hinder så hon hoppade jätte nära och RÄTT upp så jag tappade båda stigbyglarna och flyger typ 1 meter över henne och sen ner i saddeln igen och sen i landningen blir det som en stöt så jag flyger upp igen minst lika högt och sen rätt ner på marken på knät först, dock satte jag upp igen trots smärtan... och hoppade hindret igen som tur var var lektionen slut sen men jag var tvungen att åka direkt in till Karolinska Sjukhuset och det slutade med att vi åkte hem därifrån klockan 11... kom ditt innan 8 :-/  men inget brutet fick lindat knä och gå på kryckor i en vecka men jag fick så j*vla ont i händerna efter 3 dagar så jag tog bort kryckorna och jaa men på onsdagen såå testade jag att rida det gjorde lite ont det typ stack i knät :( sen på torsdagen var jag TVUNGEN att simma med skolan för annars så hade min idrottslärare inte kunnat godkänna mig i idrott, såå dåligt, så efter simningen så kunde jag knappt lyfta benet 1cm över marken det gjorde sååå sjukt jävla ont.... ni kan ju tänka er jag kunde knappt sätta på mig en strumpa.... På fredagen så avbokade jag min ridning för det gjordefortfarnade ont... så fick vara fotograf ist :-/ men men på lördagen så åkte jag till stallet för att jag skulle fota Lotta när hon "tävlade" Irina men när jag kommer dit så ville jag också såå jag pratade med Sussi som höll i själva Clear Rounden och hon sa att jag fortfarande var uppskriven sååå jag var med iaf trots mitt knää men det ända som gjorde ont var att sitta upp :) men Jag hade ju min ÄLSKLINGS ponny Mandy som ställer upp för mig ia alla lägen såå jag kände att jag litar på henne så bara därför var jag med om jag inte litade på henne hade jag inte vågat vara med för om jag hade åkt av igen hade jag kunnat bryta knät.... alla ba va ofta du ska vara med tänk om du åker av då sa jag, jag har ALDRIG åkt av på Mandy under dom här 3 åren jag nästan bara ridit henne och hon har aldrig stannat elr gått förbi ett hinder med mig så vf skulle hon göra det nu, jag känner hästen och jag vet exakt hur hon funkar till 1000% :D Så när jag satt upp inne på framridningen så tog den typ 30sec innan hon gick i jätte fin form och Mandy är svår (tycker typ alla) :) men vi har hittat varandra och det är jag super glad för, det finns ingen häst som jag har ridit som passar mig så bra som hon gör  . Men när vi hoppade så blev vi felfria och fick en rosett, hon var sjukt fin, min mamma vill att jag ska testa tävla henne i dressyr också så ska göra det med tanke på hur bra det går där också :D  Men hoppningen kmr alltid att vara det roligaste tycker både jag och Mandy  . I slutet av inlägget får ni bilder från Clear Rounden :D


Idag har jag inga planer jag ska bara ta det lungt :D men imorgon blir det Kista med fina Anna :D Tisdag fyller Micke år grattis i förskott Älsk :* och på onsdag hoppas jag på att kunna vara med Micke, han har ju varit i turkiet i en vecka så han kmr nog vara brun (avis) :-/ <3  och förästen idag har jag och Micke varit tsm i ett halv år :D . Nejj men nu ska jag vara lite sociall mot familjen men först ska ni få lite bilder  


           hoppar bara med lite marginal :P   samma här som jag skrev på bilden under :P   det här är inte bilderna från formen, ingen bild på det för att vi red fram i ridhuset, och när jag är på banan tänker jag inte lika mycket på formen utan då tänker jag mer på att få henne lugn för hon är jäkligt pigg och taggad när det väl gäller :D            Sååå jävla gullig, älskar dig bebis :*    

   finaste ponnyn i sommarhgen 2011 :D <3


nu ska jag dra puss hejj :* <3

Ovido - Quiz & Flashcards